Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Duży spadek liczby obsłużonych kontenerów w Gdyńskim PorcieGdyński Port z uwagi na położony po sąsiedzku port Gdański nie ma łatwego zadania. Szczególnie że jego konkurent postawił bardzo wysokie wymagania, w w minionych latach wiele zainwestował, i to wszystko sprawiło, że część klientów się zdecydowała na zmianę. Taką sytuację doskonale będą pokazywać liczby. W rok poprzednim terminal BCT obsłużył o sto dwadzieścia tysięcy mniej typowych kontenerów w nawiązaniu do minionego roku, co daje spadek o blisko 25 procent. Duże spadki zanotował również terminal GCT Gdynia, z kolei w nim było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Bardzo dobrze więc widać, że niestety Gdynia zostaje nieco z tyłu w porównaniu z leżącym w pobliżu Gdańskiem. Podczas poprzedniego roku paru dużych, światowych graczy zaczęło współpracować z DCT, również kolejni przewoźnicy zaczynający wysyłki kontenerów do naszej części Europy wybierają raczej Gdańsk. Wiadomo, że istnieje cały czas konkurencja, szczególnie jeśli porty praktycznie sąsiadują, ale zaczynają się podnosić głosy o tym, że taka sytuacja nie jest zdrowa.

Duże znaczenie na obecną sytuację Portu w Gdyni mają spore opóźnienia w projektach powalające na obsługę jednostek o największym załadunku. W chwili obecnej jeszcze nie pogłębiono kanału, przez co będzie niemożliwe przyjmowanie najdłuższych kontenerowców, mimo że portowa infrastruktura na to pozwala. To było jednym z głównych powodów przejścia paru największych przewoźników do Gdańska, ponieważ ich statki najzwyczajniej nie dawały rady dopływać do terminala z powodu zbyt płytkiej trasy. Poza tym na taki stan rzeczy nałożył się krach tranzytowy z Rosją i duże spowolnienie gospodarki w Chinach, i w rezultacie wyniki były takie jakie były. Portowe władze są przekonane, że następny rok przyniesie poprawę sytuacji. Udało się bowiem dokończyć kilka zaczętych kilka lat temu projektów, które powinny przygotować terminale do bezpośredniej obsługi statków oceanicznych. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległo wyposażenie, unowocześniono również place do składowania i wykonano specjalistyczne oprogramowanie pomagające w zarządzaniu całym portem.