Otwarcie nowej trasy kolejowej do Portu w Gdańsku

Uruchomienie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku

Port Gdański rozwija się w ostatnich latach w wielu kierunkach, kolejne projekty powstają nie tylko na jego terenie, lecz będą także obejmować okoliczną infrastrukturę. W ostatnich latach bardzo dużo wysiłku ale też środków przeznaczono w modernizację oraz rozbudowę tras dochodzących na teren portu. Jest to zupełnie zrozumiałe, bo powiększenie możliwości rozładunkowych musi być powiązane z kompleksową obsługą dowozu kontenerów do innych miast – niedobór dobrej jakości połączeń drogowych czy kolejowych stanowić tutaj nie może żadnego ograniczenia. Z tego też powodu wiele inwestycji na terenie Gdańska zostało już w ostatnim czasie ukończonych, ale dużo też czeka na swoją kolej. Szczególnie dużo nacisków położone zostało na gruntowną rozbudowę połączeń kolejowych, jakie w związku z bardzo dynamicznym rozwojem portu zwyczajnie przestały sobie dawać radę. Dlatego też przykładowo ruszył projekt zmodernizowania połączenia między Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem, który obejmował roboty przy moście na Wiśle oraz przy linii kolejowej o dwóch torach, całość tego przedsięwzięcia oszacowano na trzysta siedemdziesiąt milionów złotych.

Pierwsze nowe transporty na nowo wybudowanej trasie zaczęły kursować w drugie połowie stycznia, i mogą to robić obecnie dużo szybciej niż do tej pory. Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu w GdańskuPrzed rozpoczęciem modernizacji składy mogły jeździć z największą prędkością dwudziestu km/h, w chwili aktualnej będzie to kilka razy więcej. Przy okazji prac poprawiony również został transport rzeką znajdującą się pod mostem. Przez odpowiednie podniesienie konstrukcji aktualnie pod mostem mogą płynąć dużo większe statki. Aktualnie będzie możliwe transportowanie nawet trzech poziomów kontenerów na barce, co znacząco usprawni żeglowanie na tej trasie. Aby poprawić poziom bezpieczeństwa wspomniany most dodatkowo dokładnie oświetlono. Opisywana inwestycja ma ogromne znaczenie dla okolic Gdańska. Oddana całkiem niedawno do użytku trasa 226 znacznie zwiększy przepustowość pomiędzy Portem a Pruszczem Gdańskim o sześć razy, a poza tym pozwoli na wjechanie znacznie większych składów niż wcześniej. I wszystko wskazuje na to, że na tym się nie skończy, bo planowane są nowe projekty mające jeszcze bardziej poprawić stan infrastruktury w tamtym rejonie.
.